söndag 3 januari 2010

Vildfärsbiffar & Pasta


4 pers

500 g viltfärs
3 msk havregryn
1 dl grädde
3 msk viltfond
3 msk riven gul lök
Svartpeppar

Blanda grädde, viltfond, peppar och havregryn och låt stå och "dra" i ca 10 min.
Blanda löken o färsen och blanda sedan i gräddblandningen.
Forma till biffar. Lägg biffarna på en smörad plåt och sätt in i ugnen på ca 225 grader. Vänd biffarna efter 5 min och stek en stund innan du vänder igen efter ytterligare en stund. Stek i ugnen ca 15 min, beroende på storleken på biffarna.(Alternativt stek på spis...men detta är jättesmidigt, speciellt om man skall göra dubbel sats eller till många.)
Till sås idag var jag lite lat...köpte "kantarell & cognac creme fraiche". Den var jättegod!

2 kommentarer:

Daniella - BakeCake sa...

Hej!
God fortsättning på det nya året! Vilken härlig blogg du har, hittade den genom matbloggstoppen och jag kommer definitivt att titta in här fler gånger!

Om du har lust så kanske du kan titta in på min blogg där du kanske hittar något nytt recept? ;)
Du får också jätte gärna lämna en kommentar om vad du tycker om bloggen och gärna ge tips om vad jag kan göra bättre !
Ha det bäst!
Kram Daniella.

Fru Matglad sa...

Tack Daniella för din kommentar!
Det är såååå roligt när någon gör det. Jag ska verkligen kolla in din blogg, lovar att kommentera!