måndag 11 januari 2010

Kokosrulle med chokladkrämsfyllning


Blev så sugen på att baka idag!
Huset tomt när ungdomarna idag börjat skolan igen efter ett lååångt lov!

3 ägg
2 dl socker
3 dl riven kokos
3/4 dl potatismjöl
1,5 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 200 grader (Varmluft)
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda kokosflingor, potatismjöl och bakpulver i en bunke.
Vispa ner blandningen i smeten.
Bred ut smeten på en bakplåtspapperklädd plåt (30x40)
Grädda
Grädda i ugnen i ca 5 min.
Stjälp upp kakan på sockrat papper.
Dra bort pappret som kakan gräddats på. Pensla lite kallt vatten om det inte vill lossna!
Låt svalna.

Fyllning
75 gram smör
1 dl florsocker
1 dl kakao
1 tsk vaniljsocker
1 äggula
ca 0,5 dl vispgrädde

Rör smör och florsocker poröst. Tillsätt kakao, vaniljsocker, äggulan och grädde tills du fått en krämig konsistens.
Bred fyllningen på kakan, och rulla ihop till en "rulltårta", et Voila!

6 kommentarer:

Fridas kök sa...

Ååååh gud, vad gott det såg ut! :-)

Em sa...

Mums! Smaskens! Bra du inte bor granne med mig, då hade jag inte klarat av att låta bli kakor. Känna doften är ju nog.

Fru Matglad sa...

Aaaaa Frida, den blev riktigt bra..måste du testa...
"Em"...ta tåget!....=)

Pernilla sa...

vad fin och god den såg ut :) tur att jag har mina kärleksmums här att smaska på annars hade jag blivit galet sugen!

Emilia sa...

Ohhh vad gott det såg ut. Nu förstår jag varför Jakob så gärna vill åka till Luva:)

Fru Matglad sa...

Hahaha...Luuuuuva...lille gubben...säg till lillprinsen att Luuuva bakat nu, så ni ska skynda hit innan det är slut!! =)