tisdag 19 januari 2010

Provocera personligt?

Jag minns när jag sa till min 15 åring:

-"Jag tror jag ska börja blogga!"...(då hade jag faktiskt funderat på det ett tag skall erkännas, men bara för att se om det var accepterat...)
-"NEJ MAMMA, DU GÖR DET INTE!"(som jag trodde...men men), sedan sa hon:
-"Då måste man vara provocerande..."
-"Vad menar du med det..."sa jag, och fick en konstig förklaring som jag inte förstod så mycket av, men inser att vi inte läser samma slags bloggar, för de jag läser är inte provocerande...
Jag förklarade:
-"Mamma ska bara ha en MATBLOGG, jag ska inte provocera..."
Väl inne i denna Bloggvärld, skall erkännas att jag ju nu faktiskt inte bara bloggar om mat...men jag tror den blir lite roligare så. Hur kan det komma sig? Läste nämligen en undersökning som visade vad folk läser mest. Allt som är personligt intresserar...SÅ: kanske jag skulle fundera på att vara provocerande och personlig? Skall höra med dottern vad hon tycker...

2 kommentarer:

Em sa...

Egoina står över mina inlägg där jag bloggar "näck" (jag har inte sett några nakenbilder än, så det får stå för henne) och så de som handlar om sex. Det är numera ca 80% - moahahaha! Nää, jag tror man som mamma har lite i bakhuvudet att hålla sig inom en rimlig gräns. Nu vet jag ungefär vart Egoinas gräns går och är jag i tvivel så frågar jag henne, helt enkelt.

Men gör inlägget HELT KLART innan du frågar. Barn brukar vara negativa i utgångsläget, men ser de det som ett färdigt resultat så är chansen större för att de förstår upplägget. Hehe..

Fru Matglad sa...

Fråga först, gör sen...eller var det gör först fråga sen...Vi tar den sista!...
SÅ sant Em!
Tack!