tisdag 22 december 2009

Hysterisk julmatshandel

Igår kväll bestämde jag mig för, efter att ha pratat med min mor som trodde hon var taktisk när hon körde för att "storhandla" inför jul väldigt sent igår kväll, om jag skulle ta och ställa väckarklockan på 07.00? Anländer till Maxi parkering ca 08.15 och möts av en fullproppad parkering! Jag trodde inte i min vildaste fantasi att ALLA tänkte likadant...Jag kan inte låta bli att "skoja" lite med en av de anställda som försöker göra sitt jobb, men har svårt att komma fram bland alla hysteriska julmatskunder, "jag trodde jag skulle vara själv så här dags". Jag får ett stort skratt tillbaka."Den 22:a!?"...
Visst är det väl märkligt hur hungriga vi är just mellan jul och nyår! All denna mat som bara ska finnas på julbordet. Men det är ju bara så det är! Tradition och mysfaktor.

Inga kommentarer: