onsdag 21 april 2010

Ugnspannkaka med keso & lingon

Mer recept ur Buffé! I alla fall nästan...Jag kan ju aldrig hålla mig exakt till ett recept...=)
Detta recept låg under "Billiga veckan, under 400 kr"...recepten är för 4 pers.
Har aldrig ätit keso och lingon tillsammans...men det var inte så dumt faktiskt! Jag hoppade dock över äpplet...hittade kalkonbacon i butiken som jag använde.

4 pers

(1 Äpple)
1 paket bacon (jag tog 2 kalkonbacon)
2,5 dl vetemjöl
6 dl mjölk
3 ägg
1 finhackad gul lök
Grovmalen svartpeppar
Lite salt

Tillbehör:

Keso
Lingonsylt

Stek bacon, och bryn löken lätt.
Lägg i en smord, ugnsäker form ca 30x20 cm.
Vispa ihop 2,5 dl mjöl med 3 dl mjölk till en slät smet, därefter i med ytterligare 3 dl mjölk.
Häll blandningen över baconet.
Grädda i 200 grader 30-35 min.
Servera med keso och lingonsylt!

2 kommentarer:

mumsfillibaba sa...

Älskar Keso!! Ska testa detta. Kan tänka mig att kombinationen är smaskens!!

Ullsan sa...

Detta ska jag oxå testa. Lät jättegott och det var längesedan jag åt ugnspannkaka. Bra tips!!..Vilket vin rekomenderas?

;-)