onsdag 28 april 2010

Kycklingfilé med sambal



Inte mycket kvar i kyl och frys så här en onsdag...visst är det väl TRÅKIGT att laga mat när det saknas hur mycket som helst? Och man ska försöka tillaga på ingredienser som är kvar...bläää. Jag är ju då inte typen som kan p l a n e r a en hel vecka i förväg, vilket man borde...Jag är glad om jag lyckas planera för helgen. Jag har min "handlingsdag" på torsdagen...så ni fattar...EKO!




Men, jag hittade en påse kycklingfiléer i frysen...middagen räddad! =)




1 kg kycklingfiléer


2,5 dl creme fraiche


3 dl grädde


1,5 tsk sambal oelek


0,5 dl soya




Lägg de frysta filéerna i en ugnssäker form. Se till att ta en lagom stor form så alla får plats bredvid varandra.


Blanda creme fraiche och grädde med sambal och soya.


Sätt in i ugnen på 175 grader i 1,5 timme.




Enkelt va? Bon app!


6 kommentarer:

Sus sa...

Mumma! Efter en tvådagars svält pga magsjuka börjar aptiten återkomma känner jag..

mumsfillibaba sa...

Men oftast har man mer än vad man tror i den där kylen, frysen o skafferiet...

Remsan sa...

Ser hur gott ut som helst! Jag tillhör inte de som planerar heller. Jag har försökt så många gånger, men jag vill känna efter lite vad jag är sugen på och det vet jag kanske inteflera dagar innan...

Nena sa...

Vad gottigt det ser ut! Under veckan brukar jag inte heller planera utan lagar till det jag kanner efter for eller det som finns kvar i kyl/frysen;)

Sus sa...

Japp..det får bli den ikväll.

Sus sa...

Den blev skitagod!
Tack för tipset =)