söndag 11 april 2010

Skaldjursfyllda filéer

Fisk ÄR gott!






Jag har använt Pengasuisfiléer (rätt stavat?)
men det går alldeles utmärkt med vilken annan vitfiskfilé som helst...

Skaldjursfyllning:

Fishsticks, räkor el. kräftstjärtar
Smör
Citronpeppar
Hackad dill
Flingsalt

Sparris
Fryst bladspenat

Rör samman och lägg en klick på varje fiskbit.
Dela en sparris i två delar och lägg även dessa på fisken och rulla ihop.
(Om det blir lite röra över, lägg uppe på fisken...)
Lägg filéerna på en spenatbädd.
Sätt in i ugnen ca 15 min på 175 grader.
Servera med vitvinsås och kokt potatis!

3 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Jag älskar fisk och det här ser verkligen läckert ut. Blev hungrig.. ;)

Fru Matglad sa...

Em, det var väldigt gott..och ganska mycket LCHF också...=)Utan potatisen då...

MED EN KÄNSLA ♥...♪♫ sa...

Ylva va gott! Tänkte jag skulle hinna in & säga hej på hotellet igår efter loppis men vi satt kvar i solen vid Wienercafét länge & sen glömde jag det. Åker tillbaka till Göteborg imorgon, hoppas allt är bra med er. Hälsa maken, kram kram