torsdag 1 april 2010

God Morgon, 1 April!

I dag är det den 1 April...jag tänker alltid likadant:"I dag ska ingen kunna lura mig..."Men någon brukar alltid lyckas ändå.

Just nu sitter jag på mitt jobb och inväntar hungriga gäster. Det självklara man gör direkt när allt ställts på sin plats, är att slå igång datorn, så klart. Under tiden den startar upp slår jag upp tidningen. Idag granskar jag denna med mina mest kritiska ögon, för att se vilket aprilskämt de försöker lurar mig med..letar, letar, letar...har ännu ej hittat något som verkar konstigt!...?

Fastnade istället på sidan "Mat & Dryck i Blekinge Läns Tidning...


Tobleronemousse med hallonsås

4 port, 2 timmar

200 g ljus Toblerone

3 dl vispgrädde

1 msk flytande honung

2 ägg

Hallonsås:

250 g tinade hallon

2-3 msk florsocker

Garnering:

citronmeliss

Gör så här:

Vispa grädden.

Smält chokladen över vattenbad, och blanda med honungen.

Låt svalna något.

Vispa äggen luftiga och blanda med chokladen.

Tillsätt sedan lite av den vispade grädden och blanda försiktigt.

När smeten blivit "jämn", vänd försiktigt ner resten av grädden utan att röra för mycket.

Ställ i kylen minst 1 timme.

Mixa hallon och florsocker.

Sila. (?)

Häll upp i portionsformar och ringla såsen över.

Garnera med citronmeliss.

Jag veeeet! Trist utan bild...men lovar stoppa in en, när jag testat detta...

Ha en härlig dag, och se till att inte bli alltför lurade idag!


Inga kommentarer: