torsdag 11 mars 2010

Flygande Jacob?

DENNA BILD skulle hamnat sist i bidserien...ser ni så nöjda, mätta och glada de ser ut!? MEN är inte Filip lite lik Björn Gustavsson...snälla visst???





Flygande Jacob skulle det föreställa, jag glömde fota innan...



En flygande Jacob UTAN banan och jordnötter, hur blir det då?
Aaaa den gick åt ialla fall..
Uteslöt nötterna för att min äldsta är lite känslig mot nötter, och bananerna är ingen så förtjust i, i mat!...synd att jag glömde att fota....men jag gjorde såhär:

1 grillad kyckling
1 pkt bacon
1 burk champinjoner
3 dl grädde
1 dl creme fraiche
0,5-1 dl chilisås
Salt & peppar

och om man nu vill:

2 bananer
1 dl saltade jordnötter

Dela kycklingen i småbitar och lägg ut i en ugnstålig form
Bryn bacon i en stekpanna till den får lite krispig yta. Lägg på hushållspapper och droppa bort onödigt fett. Häll sedan över kycklingen tillsammans med champinjonerna.
Blanda grädde, creme fraiche och chilisås. Salta o peppra.
Häll såsen över kycklingen och baconet.

Vill man ha banan och nötter; lägg över detta när 10 min återstår av tiden i ugnen!

Ställ in i ugnen på ca 200 grader 20 min.
Servera med ris.

6 kommentarer:

yasemin sa...

Oupps vad hände? :) Vad var det som var så gott.

mumsfillibaba sa...

Såååå gott!!! Tycker det går lika bra att ha banan, nötter mm vid sidan om.

Linn sa...

Tack!

Har alltid hatat flygande Jakob pga bananerna. Nu kan även jag börja äta denna annars (verkar det som) goda rätt!=D Trevlig helg!

Kram Linn

Fridas kök sa...

Jag har aldrig ätit flygande Jacob men skulle jag göra det så finns det absolut inga bananer med. Det klarar jag inte av i mat. Jordnötter är däremot mer okej. :-)
När jag såg den översta bilden så trodde jag faktiskt i några sekunder att det var Björn! :-)

Remsan sa...

Det syns ju hur gott det var, när det sista skrapas ur formen ;-) Jag älskar Flygande Jakob fast med både bananer och nötter...
Får hälsa Björn :-D

Lisa sa...

Han är inte bara lite lik Björn =)

Tack för alla goda recept du delar med dig av!