onsdag 10 mars 2010

Bakad potatis

TACK för alla goda förslag på fyllningar!

Skall inhandla ALLT som föreslagits nästa gång vi ska äta "bakade potatisar"...

Kylskåpsrensning blev det så här på onsdagen.
Detta var perfekt!

Hade en bit rökt lax liggandes...


...grönsaker....


Gjorde en "grundsås" på turkisk yoghurt och creme fraiche. Delade den i två skålar. I den ena pressad vitlök, och den andra lite lite vitlök och sweet chili sås.

Övrigt ställde jag fram:

Tonfisk
Rökt strmlad skinkaCchampinjoner
Majs
Isbergssallad
Gurka i småbitar
Tomater skurna i småbitar
Hackad gul lök

...sÅ kunde alla fylla sina potatisar med vad man ville...

Nästa gång ska jag göra ALLA fyllningar som ni tipsat om!
Jag gör en sammanställning i morgon, så kan ni också testa ! =)

Idag gjorde jag en special på chokladbiskvier i långpanna på jobbet.
Lägger ut receptet i morgon!

2 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Jag älskar bakpotatis!! :D

mumsfillibaba sa...

Smart!! Gott att göra sin egen potatis oxå!

Åååå.....chokladbiskvier är ju så gott!! Men lite mekkigt att göra!!