söndag 21 mars 2010

Limekaka


Ingen vacker bild, men den smakade ganska bra...syrlig, söt och alldels lagom goood...

Botten:

300 gram digestive eller annan kexsort (jag hade ca 100 gram fullkornspepparkakor och resten digestive...)
100 g flytande margarin
1 msk kanel
1 msk vaniljsocker

Fyllning:

1 burk kondenserad mjölk
4 äggulor
1 dl limesaft

Garnera med lime...

Blanda ihop ingredienserna till botten. Kör gärna i en mixer. Tryck ut blandningen i en form med löstagbar kant.
Grädda i 200 grader ca 5 min.

Rör kondenserad mjölk och äggulor (ej vispa!) och tillsätt limesaften.
Häll över kakan och låt stå minst 4 timmar.

5 kommentarer:

Kia sa...

Jag längtar till vi ska äta hos er nästa gång =)
Nu du Ylva har jag höga förväntningar hehe ;)

Växelhäxan från norrland sa...

Hej
jag gjorde din cheeskake med nutella i helgen, jisses så god den var..
Tusen tack för ett underbart gott recept..
Mvh
Therese

mumsfillibaba sa...

Låter skitgott!!

Remsan sa...

Jag ääälaskr Key lime pie. Det var länge sedan. Får nog baka en snart. Åh, så gott!

Anonym sa...

Mums! Det här receptet ska jag absolut testa! :-)