fredag 5 mars 2010

Fredagstips

Kyckling med soltorkade tomater och oliver

Detta recept kommer från början ur viktväktarnas receptbok. Men jag har ändrat det en aning...


4 pers

4 kycklingfiléer
salt & peppar
1 msk olja att steka i
1 dl vatten
3 dl grädde
1 tsk sambal oelek
1 msk kycklingfond
10 urkärnade svarta oliver
6 soltorkade tomater i små strimlor
5 färska basilikablad

Använd en stekpanna med lock!
Lägg de soltorkade tomaterna i vatten ca 20 min.
Bryn kycklingfiléerna runt och salta och peppra.
Häll på vatten grädde och kycklingfond.
Tillsätt soltorkade tomater, sambal och låt puttra i ca 15 min på svag värme.
Rör i oliverna och basilikan.
Servera med ris eller pasta med en god sallad till.

2 kommentarer:

Tina sa...

perfekt! Då vet jag vad jag ska laga ikväll - tack för ännu ett bra tips!
Kram Tina

Fru Matglad sa...

Vassego! Kul att höra Tina! Tack!
Kramiz