tisdag 23 mars 2010

Kycklingpaj

För er som följt min blogg, känner kanske igen fyllningen?
Jag brukar använda den till pasta, och den är helt suverän.(utan riven ost då...)
Men detta är inte fel det heller!

Pajdeg:

3 dl mjöl
125 g smör
2 msk kallt vatten

Fyllning:

1 grillad kyckling
1 paprika
1 gul lök eller purjolök
Några broccolibuketter
2 msk tomatpuré
1 dl grädde
1 dl creme fraiche
1oo gr riven ost
Curry, cayennepeppar och salt.
Lite olja till stekning

Blanda ingredienserna till skalet.
Förgrädda i ca 175 grader i 10 min.
Skär grönsakerna och löken.
Bryn i en stekpanna med lite olja, och krydda med cayennepeppar, curry och salt.
Blanda creme fraiche, grädde och tomatpuré.
Fyll skalet med kyckling i små bitar.
Häll över vätskan.
Strö över osten.
Ställ in i ugnen i ca 30 min på 200-225 grader.

Vad har ni för goda pajrecept?


1 kommentar:

I Nadjas kök sa...

Mums så gott det ser ut! Krämig och fin.

Nadja

PS! Grattis till tösen som fyller 18 år. Min dotter fyller 18 i augusti, helskotta vad fort det har gått