fredag 5 mars 2010

Kycklingfilé med gorgonzola

Detta recept är tillägnat alla LCHF fans (Em efterlyste)
Superenkelt!

Kycklingfilé
gorgonzola
grädde
purjolök
salt & peppar


Gör så här:

Skär kycklingen i valfri storlek och bryn dem runtom och salta och peppra.
Häll på grädde och smula över osten.
Skär purjon i mindre bitar och lägg i.
Låt puttra ca 10 min till kycklingen är genomstekt.
Servera med tomat och avocado sallad (se nedan) och för er som äter kolhydrater: pasta eller eller ris!
Smaklig spis.

4 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Vad gott det låter! Och matigt är det också, man blir MÄTT av det och lättlagat. Perfekt! Jag skall maila Janne (en som kommenterar ofta hos mig), han gillar att få nya recept. Tack! :D

Fru Matglad sa...

Kul Em att du tyckte det lät gott!...Den är väldigt enkel ett göra!..
Dina kommentatorer känner jag igen...=)

Janne sa...

Em gjorde som hon skrev! :)

Detta lät fantastiskt gott och eftersom det är lättlagat passar det mig alldeles perfekt. Har aldrig tänkt på kombinationen kyckling/gorgonzola förut.

Tittade lite som hastigast här nyss och såg flera recept som såg goda/lättlagade/LCHF- och Janne-godkända ut. :D

Fru Matglad sa...

Kul! Välkommen tillbax! =)