tisdag 23 februari 2010

Gräddstuvad strimlad vitkål med smörstekt lax

LCHF har väl de flesta hört talas om vid detta laget!
Men visst blir man väl splittrad i hjärnan av allt som är bra. Viktväktarna eller LCHF eller GI eller stenålders eller Itrim eller vad...vilken diet eller "livsstil" ska man välja?
För min del slutar det alltid med: lagom av allt...aaa...jag är så där lagom av mig och jag älskar ju verkligen det mesta!
Har du valt? Och i så fall, följer du det till punkt och pricka?

Här kommer ett gott LCHF tips!

Vitkål
Grädde
Salt
Peppar
Laxfilé
Sparris
Rödlök
Smör

Skiva vitkål med en osthyvel så de blir riktigt tunna.
Fräs i lite olja eller smörnågon minut.
Häll på grädde och låt koka ca 10 min, eller till kålen har mjuknat och grädden gått in. Salta och peppra.
Stek laxfiléen och sparrisen i smör några minuter.
Lägg upp!

Verkligen supergott!

7 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Jag tycker helt klart att om man inte har några problem med sitt ätande så skall man äta lite av varje, så som du skriver. Detta såg smaskens ut!! :D

Helena Ljunggren sa...

Yummy yummy!

Gräddstuvad vitkål det är grejer det :)

cilla sa...

tack för din fina kommentar,dina bilder är också underbara. massor av god mat. kramisar

egoinasmamma.nu sa...

Jag gjorde en LCHF-dessert precis som blev riktigt god och som borde kunna anpassas de som vill ha något sött också. 20% keso, 20% philadelphiaost och 60% vispgrädde. Sen vispade jag det som man gör med ren vispgrädde och det blev tjockt (extrem som jag är hade jag även en klick bregott i.. :D). Massor med hallon och grovhackade hasselnötter hade jag till. Det var jättegott och för de som äter "normalt" så kan man ju bara sockra?

egoinasmamma.nu sa...

Sv: Jag glömde nog att man också kan ha lite mörk choklad på. När man äter efter LCHF får man ta en bit mörk choklad och den gör sig bra riven ovanpå.. ;)

egoinasmamma.nu sa...

Sv: Jag har lagt ut video där jag skalar ägg nu.. :D

egoinasmamma.nu sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.