torsdag 17 juni 2010

Kall pastasallad

Riktigt gott!
Och enkelt!
Som tillbehör till grillat!




Kokt pasta (kokas bara al dente!)
Olivolja
flingsalt
Vitlöksklyfta
Persilja
Fetaost
oliver utan kärnor
gurka i stavar
finhackad purjolök
paprika i mindre bitar

Finhacka pujon.
Skär paprikan i mindre bitar.
Mät upp ca 1 dl. god olivolja.
Pressa 1 vitlöksklyfta i oljan.
Lägg i den finhackade purjon.
Låt gärna stå och dra en stund,
Lägg upp den kokta pastan på ett fat.
Smula över fetaost och häll över oliverna och paprikan.
Häll över oljan över alltihop och servera!

Smaklig spis!






2 kommentarer:

Dansbandsfrun sa...

Åh va kul att du kom in till mig, och tack för berömmet!! DITO säger jag ;) Älskar lättlagat och fräscht så hit kommer jag definitivt igen.
Ps: Väldigt söta töser du har!!!
(o så undrar jag var den fina headerbilden är tagen) Lovely!

Fru Matglad sa...

Tack tack...! =)
Headerbilden är tagen i Benidorm hos våra vänner som bor där, faktiskt på självaste 40 årsdagen i otobber, när vi fruar hade en "shopping-vinrunda"...därav brillorna...så man ser inte att jag är lite lurig...hahaha!
Välkommen tillbax! =)