onsdag 9 juni 2010

Fyllda filéer

"Ohhh..fisk nu igeeen"...kanske ni tänker nu, lite uttråkat?
Jag (eller rättare sagt hela familjen faktiskt!) tycker fisk är jättegott!
Man kan ju faktiskt variera till oändlighet. Bara fantasin sätter gränsen...
Häromdagen gjorde jag dessa små firrar....

Jag hade köpt pengasuis (?) filéer...


lite hackad dill och flingsalt på...


rörde ihop en röra på:

ca 50 g smör
1 litet paket surimisticks
hackad purjolök
svart- & citronpeppar
flingsalt

Lägg en klick av röran på varje firre, och rulla ihop. Lägg skarven neråt och lägg i en ugnform.
Blir det röra över, lägg det uppepå...

Sätt in ugnen 175-200 grader, ca 20 min


Jag serverade med pasta och vitvinssås!

8 kommentarer:

Mårtenssons kök sa...

Har aldrig provat P.filéer, hur är dom i konsistensen? Som torsk eller?
Tycker verkligen du ska ut och plocka lite syrener och testa saften, så enkel att göra och så god!

Fru Matglad sa...

Ja, ungefär som torsk...kanske lite "lösare" om du förstår vad jag menar. Smaken är god tycker vi!
Ja, jag får skynda mig nu...om de inte hinner blomma över till i morgon...?

Kryddburken sa...

Ah, vilket recept!! Gud så gott de ser ut! Detta ska jag testa på mina försökskaniner, men jag är nästna övertygad om att detta kommer gå hem ordentligt! ;-)

Kaksmulan sa...

Det ser jättegott ut, ska jag testa någon dag. Tröttnar inte heller på fisk i alla dess former. Har däremot aldrig testat pengasuis..vet inte om de finns här (Canada) och kan inte minnas att jag sett dem i Sverige heller. Ganska lika torsk eller kolja, eller?

Mor-Mia sa...

Åhh vilket gott fiskrecept du bjuder på idag!

MED EN KÄNSLA ♥...♪♫ sa...

Ser ljuvligt gott ut Ylva!
Måste testas, kram kram

vanilla sky sa...

Ett recept som jag med all säkerhet kommer testa! Mumsigt!

Daniella - BakeCake sa...

Missa inte första tävlingen för månaden som har startat nu! Du kan vinna ett fullproppat paket fyllt med formar från Kalasform! Skulle vara jätte roligt om du deltar! Ha det bra! Kram Daniella - BakeCake