måndag 14 juni 2010

Ajvarbiffar

Hmmm, vad skriver man om nu när det är vanlig vardag igen? Efter festligheter och bjudningar så känns det i dag verkligen att det är vanlig måndag och vanlig vardag igen...




Igår gjorde jag riktigt smarriga biffar!
Gör som vanliga biffar och lägg till AJVAR RELISH paprika! För er som aldrig köpt det så är det en paprikablandning på burk. (Den finns i olika styrkor, men jag brukar köpa mild...)

Jag gjorde såhär:

800 g blandfärs
2 vitlöksklyftor
2 ägg
1 dl havregryn som stått och dragit i mjölk 10 min.
salt
peppar
lite cayennepeppar
ca 2 dl ajvar relish

Till serverade jag nypotatis, salsasås och tzatsiki...

3 kommentarer:

Mårtenssons kök sa...

Visst är Ajvar en himla god röra. Vi blandar oftast den med crème fraiche och har som kall sås, men detta låter ju hur gott som helst.

Kia sa...

Vad är det för två olika såser du har till?

Fru Matglad sa...

Kia; "salsasås" kallar jag den och tzatsiki...=)