måndag 21 juni 2010

Italienskt Bjudbröd

Jag tror många minns den som "en 70-tals rätt"?
Jag hittade receptet Italienskt Bjudbröd hos Victoria på bloggfamiljen. Jag gjorde det med vad som fanns hemma....
Man kan ju i princip lägga i vad man tycker om!
Kan vara bra om man har lite köttfärssås över, det hade jag.
Skivade ner 2 tomater i bitar
1 burk champinjoner
mozzarellaost
1 formfranska eller liknande


Skär av ett lock på formfranskan och fyll med fyllningen.
Slå in i folie och sätt in i ugnen på 225 grader, ca 25 min.



8 kommentarer:

Lovisis sa...

Asså jag blir så hungrig av att läsa din blogg :(

Nena sa...

Wow, det ar en perfekt maltid nu under VM matcherna...helt perfekt och man blir sa hungrig:))
Tack for receptet, ska jag se till att fixa nu i dagarna!
Kramar,
Nena

Dansbandsfrun sa...

Nu måste jag hämta mer papper, o skriva av detta med ;)
SV: det är Lithellsfabriks "andra sortering"
Allt som blir lite "konstigt" på morgonen, läggs ut skitbilligt i affären. Kan vara fläskfilè som är en sne etikett på eller som korvarna idag var lite för korta ;) Stora burkar med SIBYLLA kokkorv var lite buckliga och vips 10 kr burken. Fanns oxfile`och revben o allt möjligt...Du kan tro att man handlade ;)
Men dom vet aldrig förräns på morgonen vad som kommer i butiken, o det är nya saker varje dag. Bäst e att va där tidigt som tusan. tror dom öppnar 6.30. Folk kommer hela tiden.

Lina sa...

Mm, det såg inte helt fel ut!!

Remsan sa...

Vi hade det som fredagsmys på 80-talet! Innan tacos kom...

egoinasmamma.nu sa...

Jättegott! Jag vet en tjej som brukar göra bullar med fyllning i. Hon fryser in det och har alltid en matbit att servera om det kommer överraskande gäster.

Fru Matglad sa...

Em, jag har också höttfärsbullar! Var det mig du menade?? =)

Tobbe sa...

Ville bara bjuda in till min nya matblogg, Den Rockande Kocken... http://blog.godaremat.se/ Ha en bra dag...