lördag 8 maj 2010

Lilla Emma är hemma!

En liten uppdatering...
Anledningen till min frånvaro ett par dagar: Emma har opererat bort gallblåsan med gallstenar, äntligen. Det har gått jättebra, men lilla mamma har varit ett nervknippe de sista dagarna, och tanken på mat och blogg har inte varit prio ett.
Operationen gick bra, och nu har hon fått komma hem. Sakta men säkert återhämtar hon sig nu..Ni skulle sett stenarna! De fick hon med sig hem i en burk. Tre stenar stora som långfingertoppen. Inte konstigt det har gjort ont...men hon är tapper, min lilla Emma.
Nu är 2 av 3 familjemedlemmar opererade, och nu återstår (förhoppningsvis) Ninas knäoperation i slutet av månaden. Så jag säger bara: vilken jäkla månad detta är! Jag ska jubla när allt är över.
Hade jag kunnat ta deras plats på operationsbordet, så hade jag gjort det. Det spelar ingen roll hur stora de blir, så förblir de alltid små när de är sjuka, och speciellt i sjukhusmiljö!...
På lasarettet i Karlshamn där Emma varit inatt, var personalen HELT fantastiska! Urgulliga och gjorde verkligen allt för Emma. De fixade ett eget "tvåbäddsrum" med egen dusch och toa, de fixade egen Tv, så pojkvännen fick stanna med henne över natten..det ni!
Så i morse var jag och hämtade Emma och Filip, som checkade ut från en liten "weekend" på Karlshamns Lasarett!
Tack för allt, säger jag bara!

4 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

vad skönt att det är gjort och jag förstår hur du menar att man vill byta plats med barnen. Hoppas hon återhämtar sig snabbt och utan komplikationer.

egoinasmamma.nu sa...

Hoppas allt går som det skall hemma hos er!
Sv: Det blir mer och mer naturligt att äta efter LCHF. Jag tänker knappt på det längre. Men det är många som äter som jag som uppskattar mina inlägg om det och det är kul.

Remsan sa...

Usch, vilken månad... Jag hatar när vi hämtar patienter på uppvakningsavdelningen och det ligger barn där eller när vi får in barn hos oss på kirurgen. Och det behöver inte vara små barn, utan de som är på gränsen till vuxna ;-) Är ju aldrig roligt att bli opererad.

Emilia sa...

Vad skönt att allt har gått bra! Hälsa Emma så gott. Har tänkt på henne!

Stor kram