måndag 21 februari 2011

Wookie Dookie

Ja så heter namnet på dagens rätt!

Jag tycker att det är gott med vitkål i wook som ni kanske förstått?
Så, jag har lagt till det, sedan glömde jag att det skulle vara gul paprika i enligt receptet...

Picnicbog
Nudlar
1 färsk broccoli
ca 10 färska champinjoner
1 gul paprika
olivolja
1 vitlöksklyfta
2 msk soja
3-4 msk sweet chilisås
1 tsk färsk ingefära

Gör så här:

Skär ev bort fettet från picnicbogen och strimla i ganska tunna skivor.
Skär broccoli i mindre buketter.
Skala och hacka vitlök.
Skala och riv ingefära.
Bryn köttet i stek- eller wookpanna med oljan och häll sedan över på en tallrik.
Fräs grönsakerna och vitlök i pannan.
Häll på soja, sweet chilisås och riven ingefära.
Låt det puttra ihop någon minut.
Koka nudlarna enl. förpackningen anvisningar.
Vänd ner nudlarna i pannan och servera!







3 kommentarer:

Sus sa...

Vitkål i wok är aaaasgott!

Mårtenssons kök sa...

Låter mumsigt!

Remsan sa...

Tack tack. Jag ska nog vara på fötter igen.
Jag har köpt hem spetskål för att woka lite, men så har det av förklarliga skäl inte blivit av.
Vad fina din mammas macarons blev!