måndag 7 februari 2011

Fransk/Spansk Kycklinggryta


4 pers

2 kycklingfiléer
ca 4 ganska stora morötter
Kryddkorv (Chorizo)
0,5-1 kg potatis
3 salladslökar
4 dl vatten
1-2 hönsbuljongtärningar
1 bit pepparrot
1-2 msk persilja

Gör så här:

Skala och skär potatis och morötter i små tärningar.
Skär kyckling och Chorizo i 2 cm-bitar.
Finstrimla salladslök.
Koka upp buljongen och lägg ner potatis. Koka under lock ca 8 min.
Tillsätt kyckling, chorizo och morötter och koka ytterligare ca 5 min.
Blanda i salladslöken och koka ca 1 min.
Skala och riv pepparrot och häll sedan i den och persilja.
Strö ytterligare pepparrot om så önskas vid servering.

Bon App!

Riktigt gott med pepparroten måste jag säga! Även Chorizon ger ju ganska mycket smak till det hela...
Perfekt så här en måndag. Dessutom gick den snabbt att göra, och det tycker vi om!
Vet inte om jag sagt det, men så gott som allt från "Veckans Middag" är ekologiska råvaror. Det känns riktigt bra!


1 kommentar:

Nena sa...

gott med kyckling gryta, det var jatte langesedan som jag at det:))