söndag 6 februari 2011

Chokladfondue & Schlagerpremiär

Alltså, vad jag vet har jag aldrig gjort chokladfondue hemma...?
Detta bara måste ni testa, alla choclatelovers!
Tänk bara den där chokladfontänen som skulle passat fint...NU!
Den står högst på önskelistan just nu...
Men, det funkade fint ändå igår, utan fontän...;)


Jordgubbar, ananas och melon...
och...så hade vi marshmallows också då (ur bild).



Chokladfondue:

Koka upp 1 dl grädde
Lägg i 200 g toblerone eller annan goood choklad...
Låt smälta och häll över i en fonduegryta.
Tips: häll i någon matsked cognac om det INTE är barn med i sällskapet...det var det hos oss, därav ingen cognac! ;)




Sååå trevligt att ungdomarna ville vara med!



"Sclagerpinglan" (Karina) hade som vanligt fixat rekvisita...



...Så hon fick ta en svängom med maken min...=)



Undrar om de är eniga?..=)

2 kommentarer:

Mårtenssons kök sa...

Så gott med chokladfondue, så länge det är gjort på god choklad. Senast vi var i Stockholm hade de chokladfondue på hotellfrukosten, till vår glädje. Ända tills vi smakade på den, det vill säga, då visade det sej att den var på blockchoklad, fi attan!

Nena sa...

Chokladfondue har jag heller aldrig gjort...eftersom jag alskar choklad sa antar att det ar dags att jag ocksa testar det har hemma!!
Kram,
Nena