söndag 22 augusti 2010

Paella på 4 kvadrat!

Ser ni den stackarn som går och rör i glöden under?

Hon är lite rastlös vår "värdinna".Hon vill att vi ska göra en massa saker hela tiden. Men vi tycker det är så mysigt att bara vara "hemma", vid poolen och inte "göra någonting"! Det är ju i alla fall 33 grader...men idag fick hon med oss på en störthäftig grej! Det är fiesta här i byn Albir. Då gör de en super-jättestor-paella som alla får äta av! Jag leeed med killen som skulle röra i grytan kan jag säga! Tänk er ca 45 grader där i solen (utan att vara nära av en stor eld som grytan står på!)


3 kommentarer:

Mårtenssons kök sa...

Han vill vi inte byta plats med, vad har han gjort för illa.... Stackare.

Dansbandsfrun sa...

Men jössenamn jag tror jag har varit där. I Albir...Min kompis familj hade hus där när vi gick på högstadiet. (100år sedan)
Jag tror de hade den där paellan då med ;) ja, inte samma förhoppningsvis. Måste kolla upp det där....
kram o välkomna hem till rusket.

Dansbandsfrun sa...

Platsen där min kompis hade hus hette "Alfas del Pi" eller nåt sånt...
Bare så du vet ;)
kram