söndag 22 augusti 2010

Emma, En underbar liten filur..igen

Hejsan hoppsan, nu hittade jag hit igen...

Tänkte att jag skulle slänga in ett glassigt recept nu när min mor är på
semester och ha det gutt. Så medans jag satt här i vårat RENA(!!).. hus blev jag så sugen på lakrits. Har kollat i maxis frysbox, men fanns ingen lakritsglass?? Då kör vi på hemmagjort.


Använde mig av något som liknade turisk peppar.
(man tager vad man haver..)



Och klassisk SIA glass i vanilj smak



Mosade lakritsen

Råkade böja en sked..



Använde sen nån sorts maskin för att röra ihop gojjan



La till sist i all glassen i siaburken igen & körde in i frysen. Smakprovsinlägget får ni ikväll efter middagen som ska bestå av kycklinglår, klyftpotatis & bearnaisesås. Får väl se hur det går...

1 kommentar:

Fru Matglad sa...

Härligt gumman!...Bra att du underhåller..
Puss & Kram