tisdag 7 december 2010

Pepparkaksmuffins

Ca 20 st

100 g smör
2,5 dl brun farin
2 ägg
1,5 dl filmjölk (jag använde pepparkaksfil)
3 dl vetemjöl
1 msk malen kanel
1 tsk malda kryddnejlikor
1 tsk mald ingefära
1 tsk bikarbonat

formar (bull- eller muffins)

Gör så här:

Sätt ugnen på 225 grader.
Ställ ut formarna på en plåt.
Rör rumsvarmt smör och socker.
Tillsätt ett ägg i taget.
Rör ner filmjölken och sist i mjölet som du blandat med kryddorna och bikarbonatet.
Fyll smet i ca halva formarna.
Ställ in i ugnen ca 10 min.

Voilà!

Det luktar SÅ gott i hela huset! =)

2 kommentarer:

Remsan sa...

Doften av pepparkakor i alla former är ljuvlig.

Helena Ljunggren sa...

Jag köpte formare speciellt för att göra pepparkakfsmuffins i men jag kommer aldrig till skott :D

Hos mig, www.helenaljunggren.com/sophie-dahls-voluptuous-delights-utlottning/, har man möjlighet att vara med i utlottning om Sophie Dahl's nya kokbok Voluptuous Delights