tisdag 14 december 2010

Julfix & Kaffestund...

Hej mina vänner!

Kan börja med att bekänna att idag har jag överhuvudtaget inte tittat i en enda "skolbok"! Tror faktiskt att det är första vardagen sen jag började i augusti som en vardag inte spenderats tillsammans med dessa böcker. Annars är jag lite av Alfons Åberg mest hela tiden "ska bara.." men när jag väl är lite pressad, så får jag en jäkla massa saker gjort i ett nafs, men det är just det; jag måste vara lite pressad för att få tummen ur...
I går kväll påbörjade jag med lite inspiration av Monikas Mat att göra lite julklappar i matväg. Vad det blev kan jag ju inte visa här, för jag vet att vissa läser, och då blir det ju ingen överraskning..bilder kommer kanske sen. Men mitt tips är att gå in och kolla på hennes blogg, så får ni massor av inspiration, jag lovar!
Stöket i köket fortsatte i dag på morgonen, och det blev både "farmors kola" , ischoklad med mintsmak och en variant med rispuffar och vit choklad..bilder kommer snart!
Efter lunch kom min kaffevän på kaffebesök!


Efter kaffet tog vi en sväng till stan för att inhandla några klappar!
För min del blev det inte så många, men Susan hittade några finfina!
Vi var inne hos "In my house", som jag faktiskt besökte för första gången live! Är dock en ganska flitig besökare på hennes blogg! För er som inte bor i närheten, kolla gärna in den! Supermysiga grejer...så här i julklappstider...;)


1 kommentar:

Remsan sa...

Låter som en kanondag. Skönt slippa plugga ibland.