tisdag 21 december 2010

Julkorv & Köttbullar

Nu är korven stoppad och köttbullarna stekta!
Jag glömde tyvärr fota när mamma och jag stökade, och sedan hamnade den i frysen...
Men det är ju så enkelt att göra korv själv, bara man har en matberedare med tillbehör för korvstoppningen då såklart.

Första gången jag var med om korvstoppning var med min man syster, för ett par år sedan. Det är riktigt roligt, och det känns gott att sedan äta när man vet vad som finns i! ;)

Det fina är ju att man kan ha i vad man vill för kryddor.

Vi hade igår:

Blandfärs
Några kokta potatisar
Kryddpeppar
Nejlikapulver (ytterst lite)
vitpeppar
Salt
Pressad vitlök
Mjölk


När jag kom hem stekte jag ca 200 köttbullar...



Blandfärs
Havregryn
Mjölk
Pressad vitlök
Salt & Peppar
Ägg
Riven gul lök

Inga kommentarer: