lördag 31 juli 2010

Marinerade jordgubbar i basilika

Detta är RIKTIGT roligt Jag har inte uppdaterat här sedan typ 3 veckor, och ändå är ni trogna att kolla till mig...det tackar jag för!
NU måste jag lägga upp en liten goding som kom till en kväll för ett par veckor sedan...


Marinerade jordgubbar i basilika:

Koka upp en sockerlag på ca 2 dl vatten och ca 0,3 dl socker.
Hacka färsk basilika och lägg i lagen.
Dra ett varv med svartpepparkvarnen alt. grovmald svartpeppar.
Skiva färska eller frysta jordgubbar och låt stå och dra minst ett par timmar.
Servera med vaniljglass och lättvispad grädde. (Tips: Lidl´s vaniljglass är heeeelt suverän tycker jag!)

2 kommentarer:

vanilla sky sa...

Låter underbart gott :)

Mårtenssons kök sa...

Kan tänka att det är gott, vi bakade cupcakes med jordgubbar och basilika och de smakerna passade väldigt bra ihop. Detta ska vi absolut prova!